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Message: 1
Date: Tue, 1 Sep 2015 09:47:56 -0400
From: Stephen Burke <steve@envirolaser.com>
To: <lab@artengine.ca>
Subject: [Lab] Zing 24 analysis
Message-ID: <4B02C78A0D1F47B0A62677EBF7334DA7@ENVIROLASERLTD.local>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

According to the tech support at Epilog, and based upon all the testing/servicing they had me do, there are two components that would be most likely the cause of the problem.

sensor board (75%)
sensor cable (20%)

The sensor cable connects the sensor board to a control board.  There is only a 5% chance that it is the control board.  Of course, you have to change the sensor board and cable first to determine if it is the control board.

I have submitted a quote to Artengine; if accepted the parts will be ordered ASAP and the unit could be fully operational by September 25th.  Again, this all depends on the diagnosis being correct.


Stephen Burke
Account Executive
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Message: 2
Date: Tue, 1 Sep 2015 09:49:15 -0400
From: Henri K <henri.kuschkowitz@gmail.com>
To: lab@artengine.ca, Stephen Burke <steve@envirolaser.com>
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis
Message-ID: <etpan.55e5acdb.76e7663f.2499@henri-mb-pro.local>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

Awesome Stephen!

Thanks for leading the way and fixing it.


Much appreciated,
Henri


On September 1, 2015 at 9:48:15 AM, Stephen Burke (steve@envirolaser.com) wrote:

According to the tech support at Epilog, and based upon all the testing/servicing they had me do, there are two components that would be most likely the cause of the problem.
?
sensor board (75%)
sensor cable (20%)
?
The sensor cable connects the sensor board to a control board.? There is only a 5% chance that it is the control board.? Of course, you have to change the sensor board and cable first to determine if it is the control board.
?
I have submitted a quote to Artengine; if accepted the parts will be ordered ASAP and the unit could be fully operational by September 25th.? Again, this all depends on the diagnosis being correct.
?
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Stephen Burke
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Message: 3
Date: Tue, 1 Sep 2015 09:51:16 -0400
From: Stephen Burke <steve@envirolaser.com>
To: Henri K <henri.kuschkowitz@gmail.com>, <lab@artengine.ca>
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis
Message-ID: <b21bbd50ed7c4f2c83bfd48446ad3e4c@envirolaserltd.local>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

Not fixed yet, but could be soon.  Still have to get approval from Artengine to order the parts.

Stephen Burke
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From: Henri K 
Sent: Tuesday, September 01, 2015 9:49 AM
To: lab@artengine.ca ; Stephen Burke 
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis

Awesome Stephen!

Thanks for leading the way and fixing it.


Much appreciated,
Henri



On September 1, 2015 at 9:48:15 AM, Stephen Burke (steve@envirolaser.com) wrote:

  According to the tech support at Epilog, and based upon all the testing/servicing they had me do, there are two components that would be most likely the cause of the problem.

  sensor board (75%)
  sensor cable (20%)

  The sensor cable connects the sensor board to a control board.  There is only a 5% chance that it is the control board.  Of course, you have to change the sensor board and cable first to determine if it is the control board.

  I have submitted a quote to Artengine; if accepted the parts will be ordered ASAP and the unit could be fully operational by September 25th.  Again, this all depends on the diagnosis being correct.


  Stephen Burke
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Message: 4
Date: Tue, 1 Sep 2015 13:59:28 +0000
From: Andrew Szeto <andrew.szeto@outlook.com>
To: Stephen Burke <steve@envirolaser.com>, Henri K
        <henri.kuschkowitz@gmail.com>, "lab@artengine.ca" <lab@artengine.ca>
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis
Message-ID: <blu178-w397fa12ccfab62768fae9d8e6a0@phx.gbl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"

Awesome! Excellent investigating for sure. Would love to see this thing back up and running properly!

Cheers,Andrew

 


From: steve@envirolaser.com
To: henri.kuschkowitz@gmail.com; lab@artengine.ca
Date: Tue, 1 Sep 2015 09:51:16 -0400
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis








Not fixed yet, but could be soon.  Still have to get approval from 
Artengine to order the parts.
 
Stephen 
Burke
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From: Henri K 
Sent: Tuesday, September 01, 2015 9:49 AM
To: lab@artengine.ca ; Stephen 
Burke 
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis
 

Awesome 
Stephen!
 
Thanks 
for leading the way and fixing it.
 
 
Much 
appreciated,

Henri
 

On September 1, 2015 at 9:48:15 AM, 
Stephen Burke (steve@envirolaser.com) 
wrote:

  
  
  
  
  
  According to the tech support at Epilog, and based upon all the 
  testing/servicing they had me do, there are two components that would be most 
  likely the cause of the problem.
   
  sensor board (75%)
  sensor cable (20%)
   
  The sensor cable connects the sensor board to a control board.  
  There is only a 5% chance that it is the control board.  Of course, you 
  have to change the sensor board and cable first to determine if it is the 
  control board.
   
  I have submitted a quote to Artengine; if accepted the parts will be 
  ordered ASAP and the unit could be fully operational by September 25th.  
  Again, this all depends on the diagnosis being correct.
   
   
  Stephen 
  Burke
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Message: 5
Date: Tue, 1 Sep 2015 10:07:53 -0400
From: Dave Hunt <dave@huntgang.com>
To: Stephen Burke <steve@envirolaser.com>
Cc: lab <lab@artengine.ca>
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis
Message-ID:
        <caje=sbqnoxx8186cwbrj_fepao-tmbf3f-hdtq7qushryhj6jg@mail.gmail.com>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

I thought Epilog already had us replace one of the boards when this first
occured?  Does anyone know which one it was to ensure we do not try that
same part again?

On Tue, Sep 1, 2015 at 9:51 AM, Stephen Burke <steve@envirolaser.com> wrote:

> Not fixed yet, but could be soon.  Still have to get approval from
> Artengine to order the parts.
>
> Stephen Burke
> Account Executive
> Envirolaser Ltd.
>
> 613-619-1013 cell
> 613-225-4726 office
>
> *From:* Henri K <henri.kuschkowitz@gmail.com>
> *Sent:* Tuesday, September 01, 2015 9:49 AM
> *To:* lab@artengine.ca ; Stephen Burke <steve@envirolaser.com>
> *Subject:* Re: [Lab] Zing 24 analysis
>
> Awesome Stephen!
>
> Thanks for leading the way and fixing it.
>
>
> Much appreciated,
> Henri
>
>
> On September 1, 2015 at 9:48:15 AM, Stephen Burke (steve@envirolaser.com)
> wrote:
>
> According to the tech support at Epilog, and based upon all the
> testing/servicing they had me do, there are two components that would be
> most likely the cause of the problem.
>
> sensor board (75%)
> sensor cable (20%)
>
> The sensor cable connects the sensor board to a control board.  There is
> only a 5% chance that it is the control board.  Of course, you have to
> change the sensor board and cable first to determine if it is the control
> board.
>
> I have submitted a quote to Artengine; if accepted the parts will be
> ordered ASAP and the unit could be fully operational by September 25th.
> Again, this all depends on the diagnosis being correct.
>
>
> Stephen Burke
> Account Executive
> Envirolaser Ltd.
>
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Message: 6
Date: Tue, 1 Sep 2015 10:21:37 -0400
From: Stephen Burke <steve@envirolaser.com>
To: Dave Hunt <dave@huntgang.com>
Cc: lab <lab@artengine.ca>
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis
Message-ID: <85810BEF2BE246B987EBDA423CA516DE@ENVIROLASERLTD.local>
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"

Yes, they had the control panel assembly replaced.  Since it didn?t solve the problem, it was sent back.  I do believe Epilog refunded the cost.

Stephen Burke
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From: Dave Hunt 
Sent: Tuesday, September 01, 2015 10:07 AM
To: Stephen Burke 
Cc: Henri K ; lab 
Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis

I thought Epilog already had us replace one of the boards when this first occured?  Does anyone know which one it was to ensure we do not try that same part again?

On Tue, Sep 1, 2015 at 9:51 AM, Stephen Burke <steve@envirolaser.com> wrote:

  Not fixed yet, but could be soon.  Still have to get approval from Artengine to order the parts.

  Stephen Burke
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  From: Henri K 
  Sent: Tuesday, September 01, 2015 9:49 AM
  To: lab@artengine.ca ; Stephen Burke 
  Subject: Re: [Lab] Zing 24 analysis

  Awesome Stephen!

  Thanks for leading the way and fixing it.


  Much appreciated,
  Henri



  On September 1, 2015 at 9:48:15 AM, Stephen Burke (steve@envirolaser.com) wrote:

    According to the tech support at Epilog, and based upon all the testing/servicing they had me do, there are two components that would be most likely the cause of the problem.

    sensor board (75%)
    sensor cable (20%)

    The sensor cable connects the sensor board to a control board.  There is only a 5% chance that it is the control board.  Of course, you have to change the sensor board and cable first to determine if it is the control board.

    I have submitted a quote to Artengine; if accepted the parts will be ordered ASAP and the unit could be fully operational by September 25th.  Again, this all depends on the diagnosis being correct.


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Subject: Digest Footer

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End of Lab Digest, Vol 67, Issue 1
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